Blixtjobb – Åtgärder med anledning av Coronaviruset

Med anledning av Coronavirusets (Covid-19) utveckling har Blixtjobb vidtagit flera åtgärder för att trygga våra deltagares och kunders välmående.

Blixtjobb håller sig uppdaterade och följer Folkhälsomyndighetens råd om hygien. Vi utför våra tjänster som vanligt hos våra kunder, men i förebyggande syfte uppmanar vi våra kunder att höra av sig om det finns misstanke om ev. smitta eller om du har haft kontakt med smittad person. Vid minsta misstanke om sjukdom eller smittorisk stannar självklart vår personal hemma.

Åtgärder vid städuppdrag:

  • Vi använder alltid nya engångshandskar som slängs efter varje städtillfälle.
  • Vi använder bakteriedödande rengöringsmedel.
  • Vi använder nytvättade trasor och moppar som efter varje städtillfälle läggs i förslutna påsar och tvättas med desinfektionsmedel.
  • Vi har med oss handdesinfektionsmedel som vi tvättar händerna med både före och efter varje städtillfälle.
  • Dammsugare och moppskaft torkas av med spritservetter efter varje städtillfälle.

Åtgärder vid flyttuppdrag:

  • Vi använder alltid nya engångshandskar som slängs efter varje flyttillfälle.
  • Vi tar inte i hand med våra kunder.
  • Vi erbjuder våra kunder att överlämna nycklar utan fysisk kontakt.
  • Vi erbjuder våra kunder att inte behöva närvara fysiskt vid flytten.

Åtgärder vid ärendeuppdrag:

  • Vi använder alltid nya engångshandskar som slängs efter varje utfört ärende.
  • Vi får en inköpslista skickad till oss.
  • Vid mat- och receptinköp lämnas alltid kassen vid ytterdörren.

Kontakta oss