Invigning Skyddsvärnet Secondhand – Spånga 19 mars

Välkommen på invigning av Skyddsvärnets nya secondhand-butik den 19 mars. I butiken finns ett brett utbud av kläder, skor, möbler, inredning, leksaker och mycket mer. Här finns även en unik ”Konkursbod”, där man kan göra stora fynd.

År 2016 öppnade Skyddsvärnet sin första secondhand-butik i Nynäshamn och inom kort öppnas nästa butik, som likt butiken i Nynäshamn har ett brett utbud. I Spångas rymliga lokaler hittas sådant som möbler, husgeråd, leksaker, kläder, böcker, skivor samt säsongsvaror som skidor, skridskor och pulkor. Butiken har en gåvoinlämning och erbjuder även upphämtning av större föremål med lastbil.

Den 19 mars kl. 11.00 är det dags för invigning av butiken Skyddsvärnet Secondhand – Spånga. Det bjuds på bra ”öppningspriser”, livemusik och en och annan överraskning. Vi bjuder alla besökare på korv med bröd.

OBS! Vi tar hänsyn till Covid-19 och följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Hållbarhet för både människor och miljö

Skyddsvärnet har arbetat med arbetsintegrering i över hundra år. Skyddsvärnet Secondhand är ett arbetsintegrerande socialt företag där personer som står långt ifrån arbetsmarknaden får möjlighet att utvecklas och komma ut i arbete. Thomas Fröberg, enhetschef för Arbetsintegrering på Skyddsvärnet, förklarar vilka positiva effekter som kommer i och med ett aktivt arbete med social integrering.

– Det ger människor hopp och möjlighet till ett nytt liv. Vi återinvesterar all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen kan exempelvis handla om stöd när vi ska öppna fler secondhand-verksamheter, där målet är att personer som står långt ifrån arbetsmarknaden ska komma tillbaka ut i arbete. Läs mer om Skyddsvärnet Secondhand här.

Följ Spånga-butiken på Facebook för mer info och erbjudanden.

Följ Nynäshamn-butiken på Facebook för mer info och erbjudanden.

Invigning av Skyddsvärnet Secondhand – Spånga

När: 19 mars kl.11.00
Adress: Skogängsvägen 59, Spånga.
Kommande öppettider:
Tisdag: 11–18.30